Tuesday, September 27, 2011

suspect cancer.

call ayah td.mak ckp doctor ckp..mngkin bengkak2 kat bdn ayah tu cancer.i have nothing left to say.please pray for him.pls pray yg bengkak2 tu adalah bengkak biasa.pls....pls..pls. (tak berdaya) saya nak berenti keja.

:-(

رَسُولَ اللَّهِ يقول من قال " بِسْمِ اللَّهِ الذي لا يَضُرُّ مع اسْمِهِ شَيْءٌ في الأرض ولا في السَّمَاءِ وهو السَّمِيعُ الْعَلِيمُ " ثَلاثَ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلاءٍ حتى يُصْبِحَ وَمَنْ قَالَهَا حين يُصْبِحُ ثَلاثُ مَرَّاتٍ لم تُصِبْهُ فَجْأَةُ بَلاءٍ حتى يُمْسِيَ
(Bismillaahillazii laa yadurru ma'asmihii syai un fil ardi walaa fissamaa i wahuwassamii 'ul 'aliim)

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka dia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, dia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya"

( Riwayat Abu Daud, 4/323 ; At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hadith Hasan)


amin ya Rabbal alamin.

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Disamping amal doa tuh, cuba berubat sendiri mengunakan ayat2 syifa, ada 6 ayat semuanya. Ustaz saya ajar satu cara iaitu dengan menhembus air selepas membaca surah2 tersebut lalu minum. Apapun bertawakkal kepada Allah adalah sebaik-baik pengharapan.

    ReplyDelete
  3. tq seypol.Bismillahi tawakkaltu 'alallah laa hawla wa laa quwwata illa billah.amin

    ReplyDelete
  4. setiap penyakit itu ada ubat nye..... antara ubat nye ialah.... ayat² alquran adalah ubat paling mujarab.....

    ReplyDelete